Over onze school
De organisatie van de school, het onderwijs en de opvang
We starten het schooljaar 2025-2026 met 3 groepen. Hiernaast is er ook nog peuteropvang en BSO. De standaardindeling ziet u hieronder:
Unit 1/2/3
- Maandag t/m woensdag: juf Alinda
- Donderdag en vrijdag: juf Kim
Unit 4/5
- Maandag, dinsdag: juf Kim
- Woensdag, donderdag, vrijdag: juf Lisette
Unit 6/7/8
- Maandag, woensdag, donderdag en vrijdag: juf Yvonne
- Dinsdag: meester Bert
Directie
- Marieke van der Veen is op maandag en donderdag op BMS de Triangel.
Aanspreekpunt
Bij afwezigheid van juf Marieke is juf Alinda op maandag en dinsdag het aanspreekpunt. Op woensdag, donderdag en vrijdag is dit juf Yvonne.
Kwaliteitscoördinator
De kwaliteitscoördinator (KC-er) regelt de ‘zorg’ voor de leerlingen. Juf Baukje is één dag per week verbonden aan onze school. In principe iedere donderdag.
ICT
De ICT’er (juf Tineke) regelt zaken betreffende computers, iPads en laptops.
Onderwijsassistent
Onderbouw:
Maandag, donderdag en vrijdag: juf Baukje
Dinsdag en woensdag: juf TynkeMidden- en bovenbouw:
Maandag: juf Tynke
Peuteropvang
Juf Nynke
BSO
Maandag en dinsdag: juf Nynke
Donderdag en vrijdag: juf Naomi
Missie:
Bernemienskip de Triangel:
- Begeleidt kinderen in hun groei tot zelfbewuste en verantwoordelijke mensen die in de steeds veranderende wereld gelukkig en succesvol zijn.
- Biedt onderwijs én opvang aan kinderen van 2-12 jaar.
- Staat voor uitdagend onderwijs en opvang vanuit de Christelijke waarden in samenhang met de omgeving.
- Is een voorziening in het dorp. Iedereen is welkom, mits de identiteit van de bernemienskip wordt gerespecteerd.
- Helpt kinderen hun talenten te ontdekken en deze verder te ontwikkelen.
Kernwaarden:
We werken vanuit de volgende kernwaarden:
- Geborgenheid
Als een kind zich veilig en geborgen voelt kan het zich ontplooien. We bieden structuur met eenduidige regels en een warme en geborgen sfeer voor kinderen, ouders en medewerkers.
- Persoonlijke ontwikkeling – worden wie je bent en leren wat je kunt
Ieder kind mag zijn wie hij is. Elk kind is uniek en elk kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier en in een eigen tempo. We bieden het kind mogelijkheden om de wereld te ontdekken en bieden effectieve instructie om het kind een stimulans te bieden in zijn ontplooiing. We bieden een op het kindgerichte uitdagende speel/leeromgeving en streven naar een divers aanbod van passende activiteiten, welke gericht zijn op de verschillende ontwikkelingsgebieden (cognitief, emotioneel, sociaal, motoriek, taal, creatief enz.) van het kind.
- Verbondenheid – samen kom je verder
Ouders en medewerkers van de bernemienskip zijn samen verantwoordelijk voor de kinderen, een goede samenwerking is daarbij een voorwaarde. Wij zien de Triangel als onderdeel van de gemeenschap. Wij willen midden in de samenleving staan en zoeken de verbinding met het dorp. Dit is terug te zien in de metafoor van een triangel. Drie gelijke zijden: kind, ouder, medewerker met in de driehoek doorkijkend naar de mienskip, de maatschappij.
Visie:
Op de Triangel zijn alle kinderen welkom zoals ze zijn. In een veilige omgeving, waar kinderen zich geborgen voelen. We gaan samen op reis om wereldburgers te worden. Onze bernemienskip zien we als mini-maatschappij. Kinderen ervaren hierin de ruimte, worden uitgedaagd en geprikkeld om te kunnen spelen, ontdekken, ontwikkelen en leren.
Kennis en vaardigheden aanleren is van belang voor een goede voorbereiding op de toekomst. Daarbij is onze visie dat kennis vóór vaardigheden gaat. De vakgebieden rekenen en taal/lezen vormen de basis. Daaromheen bieden we een breed aanbod aan, waarin wereldoriëntatie, burgerschap, de creatieve vakken en bewegingsonderwijs een vaste plaats innemen. We halen de wereld naar binnen om betekenisvol leren vorm te geven en bieden de kinderen de kans om hun talenten te ontdekken.
Kinderen leren om keuzes te maken in de ontwikkeling tot zelfstandige, zelfbewuste en (zelf)verantwoordelijke deelnemers aan onze samenleving. We dragen zorg voor een duurzame en gezonde omgeving en geven daarbij zelf het goede voorbeeld. We leren onszelf steeds beter kennen en hoe we ons verhouden tot de ander. We leren van én met elkaar.
Aan de hand van het visiekwadrant van Academica (2024) is onze visie op leren, visie op leren organiseren, visie op professionaliseren én visie op veranderen en verankeren verdiept. Deze is op te vragen bij de directeur van de school.
ONDERWIJS VAN NU.
BASIS VOOR DE TOEKOMST.
Wij leven in een maatschappij die voortdurend verandert. Dat vraagt van mensen dat zij zich kunnen aanpassen en blijvend kennis willen opdoen en vaardigheden willen verwerven. Onze 12 basisscholen richten zich daarom op de brede ontwikkeling van kinderen, met de juiste balans tussen houding, kennis en gedrag. Onze enthousiaste en betrokken leerkrachten bereiden kinderen niet alleen voor op een carrière, maar op een leven!
BMS de Triangel is onderdeel van Oarsprong.