Onze school  |  Wie zijn wij?

Over onze school

De organisatie van de school, het onderwijs en de opvang

De organisatie van de school, het onderwijs en de opvang

We starten het schooljaar 2025-2026 met 3 groepen. Hiernaast is er ook nog peuteropvang en BSO. De standaardindeling ziet u hieronder:

Unit 1/2/3

  • Maandag t/m woensdag: juf Alinda
  • Donderdag en vrijdag: juf Kim

Unit 4/5

  • Maandag, dinsdag: juf Kim
  • Woensdag, donderdag, vrijdag: juf Lisette

Unit 6/7/8

  • Maandag, woensdag, donderdag en vrijdag: juf Yvonne
  • Dinsdag: meester Bert

Directie

  • Marieke van der Veen is op maandag en donderdag op BMS de Triangel.

Aanspreekpunt 

  • Bij afwezigheid van juf Marieke is juf Alinda op maandag en dinsdag het aanspreekpunt. Op woensdag, donderdag en vrijdag is dit juf Yvonne. 

Kwaliteitscoördinator 

  • De kwaliteitscoördinator (KC-er) regelt de ‘zorg’ voor de leerlingen. Juf Baukje is één dag per week verbonden aan onze school. In principe iedere donderdag.

ICT

  • De ICT’er (juf Tineke) regelt zaken betreffende computers, iPads en laptops.

Onderwijsassistent

  • Onderbouw:
    Maandag, donderdag en vrijdag: juf Baukje
    Dinsdag en woensdag: juf Tynke

  • Midden- en bovenbouw:
    Maandag: juf Tynke

Peuteropvang

  • Juf Nynke

BSO 

  • Maandag en dinsdag: juf Nynke

  • Donderdag en vrijdag: juf Naomi

Missie en visie

Missie:

Bernemienskip de Triangel:

  • Begeleidt kinderen in hun groei tot zelfbewuste en verantwoordelijke mensen die in de steeds veranderende wereld gelukkig en succesvol zijn.
  • Biedt onderwijs én opvang aan kinderen van 2-12 jaar.
  • Staat voor uitdagend onderwijs en opvang vanuit de Christelijke waarden in samenhang met de omgeving.
  • Is een voorziening in het dorp. Iedereen is welkom, mits de identiteit van de bernemienskip wordt gerespecteerd.
  • Helpt kinderen hun talenten te ontdekken en deze verder te ontwikkelen.

Kernwaarden:

We werken vanuit de volgende kernwaarden:

  • Geborgenheid 

Als een kind zich veilig en geborgen voelt kan het zich ontplooien. We bieden structuur met eenduidige regels en een warme en geborgen sfeer voor kinderen, ouders en medewerkers.  

  • Persoonlijke ontwikkelingworden wie je bent en leren wat je kunt

Ieder kind mag zijn wie hij is. Elk kind is uniek en elk kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier en in een eigen tempo. We bieden het kind mogelijkheden om de wereld te ontdekken en bieden effectieve instructie om het kind een stimulans te bieden in zijn ontplooiing. We bieden een op het kindgerichte uitdagende speel/leeromgeving en streven naar een divers aanbod van passende activiteiten, welke gericht zijn op de verschillende ontwikkelingsgebieden (cognitief, emotioneel, sociaal, motoriek, taal, creatief enz.) van het kind.    

  • Verbondenheid samen kom je verder

Ouders en medewerkers van de bernemienskip zijn samen verantwoordelijk voor de kinderen, een goede samenwerking is daarbij een voorwaarde. Wij zien de Triangel als onderdeel van de gemeenschap. Wij willen midden in de samenleving staan en zoeken de verbinding met het dorp. Dit is terug te zien in de metafoor van een triangel. Drie gelijke zijden: kind, ouder, medewerker met in de driehoek doorkijkend naar de mienskip, de maatschappij. 

Visie:

Op de Triangel zijn alle kinderen welkom zoals ze zijn. In een veilige omgeving, waar kinderen zich geborgen voelen. We gaan samen op reis om wereldburgers te worden. Onze bernemienskip zien we als mini-maatschappij. Kinderen ervaren hierin de ruimte, worden uitgedaagd en geprikkeld om te kunnen spelen, ontdekken, ontwikkelen en leren.  

Kennis en vaardigheden aanleren is van belang voor een goede voorbereiding op de toekomst. Daarbij is onze visie dat kennis vóór vaardigheden gaat. De vakgebieden rekenen en taal/lezen vormen de basis. Daaromheen bieden we een breed aanbod aan, waarin wereldoriëntatie, burgerschap, de creatieve vakken en bewegingsonderwijs een vaste plaats innemen. We halen de wereld naar binnen om betekenisvol leren vorm te geven en bieden de kinderen de kans om hun talenten te ontdekken.   

 

Kinderen leren om keuzes te maken in de ontwikkeling tot zelfstandige, zelfbewuste en (zelf)verantwoordelijke deelnemers aan onze samenleving. We dragen zorg voor een duurzame en gezonde omgeving en geven daarbij zelf het goede voorbeeld. We leren onszelf steeds beter kennen en hoe we ons verhouden tot de ander. We leren van én met elkaar.  

 

Aan de hand van het visiekwadrant van Academica (2024) is onze visie op leren, visie op leren organiseren, visie op professionaliseren én visie op veranderen en verankeren verdiept. Deze is op te vragen bij de directeur van de school.



Oarsprong

Stichting Oarsprong

ONDERWIJS VAN NU.
BASIS VOOR DE TOEKOMST.

Wij leven in een maatschappij die voortdurend verandert. Dat vraagt van mensen dat zij zich kunnen aanpassen en blijvend kennis willen opdoen en vaardigheden willen verwerven. Onze 12 basisscholen richten zich daarom op de brede ontwikkeling van kinderen, met de juiste balans tussen houding, kennis en gedrag. Onze enthousiaste en betrokken leerkrachten bereiden kinderen niet alleen voor op een carrière, maar op een leven!

BMS de Triangel is onderdeel van Oarsprong.